Založ si blog

Pár slov o Eduardovi Chmelárovi

Politika je degradujúca záležitosť v dnešnej dobe. Chtiac-nechtiac sme svedkami klamstiev, frašky a mediálneho pretláčania „favoritov“ v súčasných prezidentských volieb. Ale ešte stále sú voľby slobodné a na konci sami rozhodujete ako naložíte so svojim hlasom. Rád by som vyjadril svoj osobný dojem z jedného kandidáta.

Eduard Chmelár ma zaujal svojimi názormi. V prvom rade preto, že hovorí jasne a k veci. Hlavne čo sa týka programu, ktorý je realizovateľný v rámci súčasných právomocí prezidenta. Dokonca ponúka kroky ako by svoje body zrealizoval. Nesľubuje veci, ktoré nemôže ako prezident splniť. Dlhodobo komentuje politické dianie na Slovensku a vo svete. Na rozdiel od iných, nenadržiava ani jednej strane. Vie obidva politické tábory pochváliť ale aj tvrdo kritizovať. Najvýraznejšie je to vidieť v prípade koalície a opozície ale nie iba tam. Nepridáva sa ani na jednu stranu. Aj keď pravda je nepríjemná, len vďaka nej sa vieme posunúť ďalej.

Mal som možnosť (v rámci zberu podpisov ako dobrovoľník) sa sním osobne stretnúť. Už predtým som o ňom čítal takže som mal nejakú predstavu. Predstavoval som si večne zamysleného inteligenta, ktorý sa s vami bude rozprávať hlavne o politike. Neviem prečo, ale teraz mi to pripadá, ako keby som ho vtedy dehumanizoval. Lebo pri osobnom stretnutí som spoznal človeka, ktorý sa s vami zasmeje na vtipoch alebo bude rozprávať aj o bežných starostiach. Predstavu o pánovi Chmelárovi mi to zmenilo ale pozitívny dojem sa mi práveže umocnil. Rovnako ako politici, aj inteligenti vedia byť mimo realitu bežných ľudí ale to u Eduarda Chmelára neplatí.

Voľby sa blížia a kandidáti vám sľubujú veci nemožné a nereálne. Dokonca aj otvorene protiústavné. Ako som spomenul, u programu Eduarda Chmelára ma zaujala jeho realizovateľnosť. Pohybuje sa v súčasných kompetenciách prezidenta a dokonca dáva návrhy na dlhodobé ciele a vízie. Mali by sme mať vysoké nároky na prezidenta. Nech prezident nie je iba ako reprezentačná figúrka ale niekto s dlhodobým plánom.

Isteže, nie je dokonalý. Nemusíte súhlasiť úplne so všetkým čo povie, ani ja nesúhlasím s niektorými názormi. Ale zo všetkých kandidátov mi pripadá autentický a rozumie Slovensku ako nikto iný. Nehrá sa na „národného mesiáša“, ktorý spasí Slovensko. Rovnako to nie je „marketingová figúrka“, považovaná za „perfektného demokrata“, ktorá je relevantná iba vďaka médiám. Nikto nie je dokonalý a ako povedal Erich Maria Remarque „Kto je dokonalý, patrí do múzea“.

Nemôžem vám povedať koho máte voliť. Aj môj názor je zaujatý a viete koho podporím.  Môžem vás ale vyzvať na jednu vec. Dajte si tu námahu, nájdite si čas a prejdite si pozorne programy kandidátov. A zamyslite sa či môžu vôbec splniť svoj program v súčasnej parlamentnej demokracii. Či skutočne ide o program, ktorý dokáže splniť prezident alebo sú to veci, ktoré má na starosti parlament. Je to jeden zo spôsobov ako rozoznáte seriózneho kandidáta od populistu, ktorý chce vyhrať klamstvom.

Keď nám nezáleží na civilistoch

07.08.2022

Správa Amnesty International Slovakia vyvolala búrku nevôle za jej kritiku ukrajinskej armády. Poukazovali najmä na taktiku boja, ktorá ohrozuje civilné obyvateľstvo (zriaďovanie základní v obytných zónach a vykonávanie útokov z obývaných budov). V texte tiež upozorňujú, že Rusko nerozlišuje civilné objekty a vojenské ciele čiže takto sú civilisti ohrození (celú [...]

Štrajk závisti a falošnosti

16.06.2022

Roky zanedbávania školstva dosiahlo vrchol a donútilo učiteľov ísť do ulíc. Ich pozícia nie je vôbec závideniahodná lebo v súčasných podmienkach nielen dobre učiť ale aj vyžiť z takého platu je skoro zázrak. Ich požiadavky sú legitímne a plne ich podporujem. Štrajk by bol síce lepší cez školský rok lebo potom by mal silnejší výtlak ale je to dobrý začiatok. [...]

Vidovan, Lenin a sloboda čítať

29.05.2022

Prípad okolo knihy „Lenin a 21. storočie“ od Petra Vidovana (Ľuboša Blahu) vyvolala údiv, prekvapenie ale aj rozhorčenie. Reakcie sú v niektorých prípadoch rýchle (stiahnutie z predaja), iné zasa škodoradostné. Aj keď statusy poslanca Blahu nemusím, kauza jeho knihy ukazuje až desivé smerovanie spoločnosti. Na súčasný prípad sa treba pozrieť z dvoch strán. Z [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 23286x
Priemerná čítanosť článkov: 2329x

Autor blogu

Kategórie